google.com, pub-0000000000000000, DIRECT, f08c47fec0942fa0

fredag 13 april 2018

Early Raisers



Lite anteckning från Success Habits med Jay Shetty. 

Första delen handlade om människor som stiger upp tidigt. Och många av de vi vanliga människor beundrar. Skådespelare, Mång miljonerär så stiger upp 3 timmar innan arbetsdagen börjar. De vaknar motiverade, fulla av energi och fokuserade på dagens uppgifter. 

Men för att man ska kunna stiga upp 3 timmar innan man börjar jobba, så måste man ju lägga sig i tid också om man ska hinna få sina 8 timmar av sömn. 

Och för att kunna vakna så tidigt på morgonen så måste ha goda rutiner på kvällen. Planera nästa dag innan du lägger dig. Det brukar jag göra rätt ofta, eller med jämna mellanrum i alla fall. Och ibland flyter liter bara på och det känns som om jag har noll koll. 

Sov i skilda kläder. Din kropp bär på minnen. Och använder du samma kläder som när du tränat och sover så vet kroppen av den energi som finns i kläderna. Så ha skilda kläder att sova i. Det där gör jag också. 

Lägg bort din telefon en timme innan du lägger dig och ta inte fram den förrän du har varit vaken en timme. Auch, den där lär ta en stund att nöta in. Men jag ska försöka. Första steget borde ju vara att skaffa en riktig väckarklocka. 

Ha goda morgon rutiner. En bra frukost, Be, Meditera. 


E. A. R. L. Y.

E - Evening Routines
-Goda kvällsrutiner
- Ät minst 2 timmar innan läggdags
- Läsa böcker
- Lägg undan telefonen 1 timme innan du ska lägga dig. 
- Gå och lägg dig i tid. 
A - Affirmations
- Affirmationer du säger åt dig själv innan du går och lägger dig. 
- Jag kommer att vakna pigg och full av energi
- Jag kommer att jobba med  projekt X
R - Reminders
- gör din To-Do list
- Skriv upp saker att vara tacksam över. 
L - Let go
- Gå inte ock lägg dig och ha något som snurrar i skallen, något du oroar dig över. 
- Ha en Let Go /Släpp det dagbok
Y - Know your Why?
- Varför gör jag det? 
- För mina barn för att vara en bra förebild
- För att vara en bättre människa själv. 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar